עלה לרשת: אתר "התנועה הירוקה-מימד"

למי מכם שלא שם לב, אתר "התנועה הירוקה-מימד" עלה לרשת. אני ממליץ לכם להכיר את התנועה החדשה הזו. מדובר ב"דבר האמיתי הבא" בפוליטיקה הישראלית. תנועה של אנשים רציניים, מותיקי התנועה הסביבתית בישראל וממייסדיה, אנשים ששנים רבות פעלו מחוץ לכנסת בארגוני סביבה וחברה חוץ-פרלמנטריים. עוד אכתוב על השותפות האמיתית הזו עם  ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית ושותף לעשייה עם ארגוני הסביבה כבר למעלה מ-10 שנים.

 

היכנסו לאתר והתרשמו.הכנסתי את הלינק גם לצד הבלוג כאן.

 

אשמח לתגובותיכם, מחשבותיכם  ושאלותיכם.

 

נ.ב. אה…משהו קטן נוסף…אם תתבוננו היטב ברשימה לכנסת תפגשו דמות מוכרת לכם…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On ינואר 7, 2009 at 19:39

    אבל מפלגה ששוכרת מישהו כמו שוקי גלילי היא לא מפלגה רצינית וחבל לבזבז סתם את הקול שלי.

    אהבתי

  • ריקי כהן  On ינואר 7, 2009 at 19:47

    טוב לראות אותך פה. ברוך הבא. אני צריכה להסתכל יותר טוב על הבלוגים החדשים.
    התנועה החדשה מעניינת אותי, חשבתי עליה, וכל הכבוד על הפעילות החדשה.
    אני כותבת לך משהו במייל.
    תודה על הברכות בבלוג שלי

    אהבתי

  • שמואל חן  On ינואר 7, 2009 at 19:48

    אתמול פגשתי את שוקי גלילי והוא דווקא נתפס לי כאדם מאד נחמד ומאד מאד רציני.

    שמוליק

    אהבתי

  • שמואל חן  On ינואר 7, 2009 at 19:50

    אצפה למייל שלך בכיליון עיניים ותודה על מילותייך הטובות.

    שלך

    שמוליק

    אהבתי

  • מצביע נבוך  On ינואר 7, 2009 at 19:58

    התנועה הירוקה מימד עושה לי רושם של תנועה נהדרת. אבל שני דברים עיקריים מציקים לי:

    1. אתם תנועה קטנה, ולדעתי ה-בעיה המרכזית של הפוליטיקה הישראלית כיום היא ריבוי המפלגות הקטנות.
    2. אני קצת חשדן לגבי אי נקיטת העמדה בנושאים מדיניים (למיטב ידיעתי, תקן אותי אם אני טועה) – הייתי רוצה לדעת מה דעתכם גם בנושאים אלה

    אשמח להתייחסותך.

    כל טוב.

    אהבתי

  • לנבוך  On ינואר 7, 2009 at 20:21

    אני לא שמואל חן, אבל לדעתי, על פי המרכיבים והמצע
    מימ"ד תמיד יצגה בעיניי את המסורתיים הפרגמטים והשפויים ומימ"ד תמיד מצאה עצמה באיזור המרכז-שמאל.
    כאשר התנועה מעיזה להגיד סביבה, חברה, תקווה ועל הקשר בין אומללות חברתית לצרות אחרות –
    זה די ברור שהתנועה נמצאת באותו מקום בו מימ"ד ולכן לא היה קשה לשתי התנועות לחבור יחד
    אז התשובה היא כנראה מרכז-שמאל
    (לא מרכז טהור כמו שרוצה להיות מי שאין לו דעה ולא שמאל קיצוני כמו שמפלגות אחרות רוצות להציגה)

    אהבתי

  • שמואל חן  On ינואר 7, 2009 at 20:44

    אני מציע לך להמשיך לעקוב אחר הבלוג. בימים הקרובים אכתוב מאמר מקיף על החיבור הכה-מיוחד בין התנועה הירוקה ומימד.

    אבל "פטור בלא כלום אי אפשר" ולכן אשיב בקצרה:

    1. נכון, אנחנו תנועה קטנה אבל מה שאנחנו מציעים לעשות, קרי – בחינת כל היבטי החיים שלנו לאור תפיסות הקיימות העכשוויות (הרואות את הבטי הסביבה, החברה והכלכלה בעיניים רב-מימדיות) לא תעשה אף מפלגה אחרת. מלבד זאת למימד יש וותק מאד גדול בשיפור יחסי דתיים-חילוניים ויחסי יהודים-ערבים. רוב המפלגות הגדולות מתמקדות בשלום ובטחון והאזרח הקטן לא מעניין אותם כקליפת השום. אנחנו תנועה של האזרחים ולמענם.

    2. יש לנו בהחלט תפיסות מדיניות והן אכן יושבות במרכז-שמאל. אנחנו בעד שלום ונעשה כל דבר הגיוני למען השלום. לסביבה אין גבולות ולכן יש חשיבות עליונה לשלום באיזור. אל תשכח שמשאבי המים החשובים משותפים לנו ולפלסטינים/סורים/לבנונים. מאידך, בטחון תושבי מדינת ישראל ושלומם גם הם חשובים לנו.

    אני מודע לכך שזו תשובה קצרה אבל אתה בהחלט מוזמן להגיע לכנסי הפעילים שלנו בהשתתפות ראשי התנועה (ראה תאריכים באתר) ולהעלות כל שאלה שתרצה.

    כל טוב,

    שמוליק

    אהבתי

  • ערדי  On ינואר 7, 2009 at 20:54

    אנחנו בעד שלום ונעשה כל דבר הגיוני למען השלום – זה די רחב… מה הדעה שלכם לגבי מה שקורה עכשיו בעזה?

    אהבתי

  • יוסי  On ינואר 7, 2009 at 21:31

    אם ספרתי נכון, כמדומני שאתה ממוקם במקום 12.
    אני חושש שהסיכויים שלך להיכנס לכנסת הם לא משהו.

    (אתם צריכים להתפלל חזק חזק שמלכיאור יכנס).

    אהבתי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On ינואר 7, 2009 at 22:43

    התנועה הירוקה- אנחנו בעדה!

    סוף סוף יש למי להצביע בבחירות האלה.

    אהבתי

  • דרור  On ינואר 8, 2009 at 0:02

    אני תומך בכם, וכנראה גם אצביע לכם, אך אני כמעט בטוח שלצערי לא תכנסו לכנסת. האם יש נתונים כלשהם שמלמדים על סיכוי כלשהו להכנס בכל זאת?

    אהבתי

  • ארנון  On ינואר 8, 2009 at 0:10

    האמת, אופציה מעניינת לבחירות.

    אהבתי

  • ליאור  On ינואר 8, 2009 at 4:09

    לקחת את התסריט הכי שלילי שיכול להיות מבחינתם. יש גם תסריט חיובי שהם יהיו הפתעת הבחירות עם חמישה מנדטים.

    זה הניתוח (השטחי והבלתי מלומד) שלי:
    קודם כל ל"מימד" יש בסיס בוחרים התחלתי שהוא לא זניח.
    בסיס הבוחרים הזה אפילו יכול לגדול עקב חוסר היציבות והמריבות הפנימיות במפלגות דתיות-לאומיות אחרות. כמה מהמפלגות האלה גם נעו ימינה מאז הפעם האחרונה שמימד התמודדה לכנסת ברשימה נפרדת, והשאירו מאחוריהן חלק מהבוחרים שלהן שקרובים יותר למרכז.

    עכשיו למימ"ד התווספה התנועה הירוקה. קודם כל זה מוסיף להם את הבוחרים "הירוקים", אבל צריך להודות שזה לא בסיס בוחרים רחב במיוחד. אבל מעבר לזה, החיבור של "מימד" עם תנועה חילונית יכול לשכנע הרבה מאוד חילונים שהם לאו דווקא "ירוקים" להצביע להם. כלומר, כאשר מימד היא תנועה דתית הרבה חילונים לא היו מצביעים עבורה גם אם המצע שלה תואם בדיוק את ההשקפה שלהם, וזה רק בגלל הרתיעה הפסיכולוגית להצביע למפלגה שהיא כביכול מזוהה עם מגזר אחר. הצירוף למפלגה הירוקה שובר את המחסום הזה ויכול להוסיף הרבה (מאוד) קולות.

    בו נמשיך הלאה. כדי להצליח בבחירות לא מספיק להיות טוב אלא שצריך שהאחרים יהיו גרועים. בו נסכים שבתחום הזה אין שום בעיה, ובאמת שאין היום הרבה מפלגות שבאמת אנשים יכולים להזדהות איתן ולהצביע להן בשמחה. ברק וביבי הן לא דמויות שהציבור מעריץ, וציפי לבני אני חושב שלא יודעים כל כך איך "לאכול" אותה. בהיעדר אופציה ברורה הבוחרים מתחילים להסתכל לימינם ולשמאלם ומתחילים לשקול אלטרנטיבות.

    עכשיו נעבור לנקודה החשובה ביותר (לדעתי). בכל מערכת בחירות בישראל קיימת משבצת קבועה של מפלגת הטרנד. החל מ"דש" של 77 ועד ל"צומת", "שינוי" ומפלגת הגימלאים של הבחירות האחרונות. מפלגת הטרנד היא בעצם התשובה לטענה האלמותית "אין למי להצביע". מיכוון שמפלגת החטיארים הולכת להתרסק בבחירות הקרובות, נוצר וואקום ששווה משהוא כמו 4 או 5 מנדטים. חלק מזה יילך למפלגה של ליברמן, כנראה, אבל בטוח שלא הכל. כדי לקחת את הקולות האלה צריך מפלגה שהיא "בלתי מזיקה" ובעלת תדמית א-פוליטית ונקיה (יחסית למפלגות האחרות). התנועה הירוקה-מימד היא מפלגה שהתפקיד הזה פשוט תפור עליה בול, ואם היא תצליח להשתלט על המשבצת הזאת היא תהיה הצלחה אדירה והפתעת הבחירות.

    אז אתה רואה, דרור. לא צריך להיות פסימי. גם את הגמלאים לא לקחו ברצינות בתור כוח אלקטורלי והם עשו את זה בגדול בבחירות. אל תסתכל רק על הסקרים שיש היום (אם הם בכלל נכונים). תסתכל קדימה ותראה שבתנאים שנוצרו יש פוטנציאל לא רע לתנועה הירוקה-מימד, גם אם הסקרים מגיבים לזה באיחור.

    אהבתי

  • שרון רז  On ינואר 8, 2009 at 7:37

    וואלה, מזל טוב, יפה, כל הכבוד, נראה טוב הסיפור הזה שלכם
    בהחלט יש מצב שאתם תהיו ההפתעה הפעם, הפתעה טובה בקלפי
    יש מצב שאני בוחר בכם, למרות שכבר כתבתי שאני אצביע עבודה כנראה, אתם נראים אנשים טובים, ואני לגמרי מודע לכך שהתנועה הירוקה, מגמה ירוקה ואדם טבע ודין הן התנועות הירוקות האמיתיות, ולא "הירוקים" ההם
    בהצלחה לכם

    אהבתי

  • יודן  On ינואר 8, 2009 at 10:44

    למידע בלבד. אחוז החסימה הוא כזה שמי שעובר אותו מקבל כמעט בטוח 3 מנדטים. במקרה כזה התנועה הירוקה תכניס את הרב מלכיאור ויחד איתו את ערן בנימיני ואלון טל.
    יחד עם דב חנין זה ייתן כוח משמעותי ללובי הסביבתי חברתי בכנסת

    אהבתי

  • שמואל חן  On ינואר 8, 2009 at 11:18

    שלום לכל המגיבות והמגיבים היקרים,

    בימים הנוכחיים, אין כל טעם לבצע הערכות כאלה ואחרות לגבי הסיכויים להיבחר. אף מפלגה עוד לא פתחה ברצינות את קמפיין הבחירות שלה מכיוון שאי אפשר לעשות כזה דבר ברצינות עד שנראה כולנו את תוצאות הלחימה בעזה ואת התהליך המדיני שיבוא בעקבותיו.

    ההערכה האישית שלי, הנובעת מאינטואיציות פוליטיות לא רעות (אל תשכחו שאני לוביסט כבר לא מעט שנים), היא שהציבור מאד עייף מהפוליטיקה הנוכחית, המתרכזת, כבר שנים רבות, רק באג'נדה המדינית-בטחונית. יש רצון לראות בכנסת מנהיגות ישרת דרך שתעסוק במגוון הנושאים האזרחיים שצריכים להיות על הפרק. מסיבה זו, הערכתי היא שלא רק שנעבור את אחוז החסימה אלא נקבל יותר מנדטים מהמינימום. אני מוכן כרגע להעריך שנקבל 5 מנדטים.

    באשר לעזה, כל כך הרבה גבב מילים נכתב על כך. אנסה להיות תמציתי מאד ואני מאמין שעמדתי מבטאת את מירב חבריי לתנועה. מכיוון שקיים אצלנו פלורליזם רעיוני גם בעניין זה, אדגיש שזו דעתי בלבד.

    מלחמה אינה דבר מקיים (sustainable) בשום היבט. מסיבה זו, אין לנו רצון לראות את המלחמה נמשכת עד אינסוף ואת חיילינו מסתבכים בבוץ העזתי. מאידך, אי אפשר היה להמשיך לשתוק לנוכח הירי הרציף עד יישובי הדרום.

    מה שצריך לקרות, ובהקדם, הוא הסדר מדיני בו קיימת הפסקת אש טוטאלית (אני מדגיש – טוטאלית) של שני הצדדים שבעקבותיה תהיה הידברות רצינית (אפשרי באמצעות גוף שלישי כמו המצרים)שתאפשרף בסופו של דבר פתיחת מעברים (תוך כדי הקפדה על בטחוננו) וחיים נורמלים של תושבי עזה. בסופו של יום הם יישארו שכנינו לעד. (אגב, תפתחו את ספר שופטים. הבעיות עם עזה היו קיימות מאז ומתמיד). גם העזתים וגם אנחנו צריכים לחיות חיים נורמלים ללא איום של ירי תוך כדי אפשרות סבירה לפרנס את משפחותינו.
    אני מבקש להדגיש בסיום – אנחנו מלאי דאגה לחיילינו ומביעים סולידריות איתם ועם תושבי הדרום. במקביל, חייבים לחתור לחיים נורמלים של כלל תושבי האזור.

    מקווה שהצלחתי לענות, ולו במעט, על חלק מהשאלות.

    יום טוב לכולם,

    שמוליק

    אהבתי

  • יוסי  On ינואר 8, 2009 at 14:08

    בין הדברים שצריכים לקרות, נדמה לי שראוי היה למצוא גם את צמד המילים: גלעד שליט.

    אהבתי

  • שמואל חן  On ינואר 8, 2009 at 15:00

    אני כותב את זה באנחה כבדה כי אתה לגמרי צודק אבל לצערי לא נראה שממשלת ישראל בכלל נותנת את הדעת לענין.

    שלך

    שמוליק

    אהבתי

  • תא  On ינואר 8, 2009 at 19:45

    אבל גם 3 זה יפה.
    וזה יהיה הרבה יותר לעניין מאשר כשמפלגה כמו הגמלאים מקבלת 7.

    אהבתי

  • דני בלוך  On ינואר 8, 2009 at 20:21

    הסתכלתי באתר וברשימת המועמדים. הכל נחמד אבל גם לפני המלחמה ובמיוחד עכשיו אי אפשר להתעלם משאלות החוץ והביטחון ומהגישה לנושא המאבק הנוכחי. בוא ניקח את האפשרות שהרשימה עוברת את אחוז החסימה ויש לה 3 מנדטים והיא לשון המאזניים שבידה ההכרעה מי ירכיב את הממשלה – ביבי נתניהו או ציפי לבני (או אהוד ברק). האם הההכרעה תיפול רק על פי הנושאים ה"ירוקים" ושאלות דת ומדינה?
    למימ"ד – התנועה הירוקה אין תשובה על כך וכל עוד לא תיתן תשובה רצינית וברורה היא איננה רלבנטית למערכת החירות הנוכחית.

    אהבתי

  • יוני  On ינואר 12, 2009 at 21:53

    איזה כיף לראות מישהוא דתי שכך מעורב בעניינים סביבתיים. אני אומר את זה בתור דוס שמשתדל להיות כמה שיותר פעיל במסגרת הלימודים ובכלל. הבעיה היחידה שלי עם התנועה היא שהיא נוטה לשמאל, לרוב קיצוני-(כ"כ חבל על דוב חנין), דבר לצערי שמאפיין לרוב את אנשי התנועה הסביבתיות השונות,כך שאני די חצוי בכל הקשור לתנועה שאליה אני רוצה להצביע.
    בהצלחה…
    .

    אהבתי

להשאיר תגובה

מוסף "שבת" - לתורה, הגות ספרות ואמנות

המוסף לספרות של 'מקור ראשון'

דינה אברמסון

טורים אישיים

רשימות, עדכונים והודעות

בלוג עבור משתתפי פרויקט רשימות וסקרנים

הבונים הירוקים

ייעוץ, ולווי פרויקטים פרטיים של בניה ירוקה

