מה אני קורא עכשיו?

אני אוהב לקרוא.  אני אוהב לקרוא הרבה וכמה ספרים במקביל. אני אוהב לקרוא כי יש כל כך הרבה ללמוד על העולם ויש שם בחוץ כל כך הרבה אנשים חכמים שניתן ללמוד מהם. אני קורא עכשיו שלושה ספרים במקביל. בראש ובראשונה אני קורא את ספרה החדש של אמי מורתי, עדנה חן – A Green Fantasy: Ruthie Discovers the Secret to Noah's Ecosystem. הספר מקסים. מדובר לכאורה בסיפור ילדים המספר את סיפורה של רותי, תלמידה בת 10 שהחליטה לעבוד על הסיפור של תיבת נח כעבודת הקיץ שלה. אלא שכאן העלילה רק מתחילה. בן-דודה, ג'ק, סטודנט לאקולוגיה, מעלה את הרעיון שתיבת נח הייתה מערכת אקולוגית סגורה. באמצעות חלומותיה ומחקר מעמיק, רותי מראה כיצד הרעיון של ג'ק הוא רעיון הגיוני לחלוטין. הספר, שיצא לאור בהוצאת מזו, מלווה באיוריה של ציפי שטרן. תענוג אמיתי לחזור לעולם הילדות תוך קריאת ספר שכזה.

הספר השני שאני קורא כעת, ומקווה לסיימו בקרוב הוא ספרו המצוין של פרופ' דני רבינוביץ' – "הנה זה בא: כיצד נשרוד את שינויי האקלים" (הוצאת הקיבוץ המאוחד, סדרת "כעת" – סדרה לספרות עיתונאית, בעריכת ארנה קזין). הספר מצוין בעיניי, שכן בשפה בהירה וקולחת ושווה לכל נפש, פרופ' רבינוביץ' מצליח לשרטט את מפת הכוחות הפוליטיים והכלכליים השותפים למשחק "שינויי האקלים" הבין-לאומי. הוא גם מצליח להראות שלא מדובר בתופעה איזטורית רחוקה בזמן ובחלל כי אם בהווייה היומיומית שלנו, דבר המצריך תשומת לב אישית של כל אחד מאיתנו ונטילת חלק במאמץ לבלימת שינויי האקלים. חלק ניכר מן הדיון מוקדש גם לישראל, דבר שעשוי לעניין כל סביבתן מקומי. לכשאגיע לסיום הספר, אעלה כאן פוסט מקיף יותר על הספר.

הספר השלישי שאני קורא כעת הוא קלאסיקה. מטרת הקריאה היא הקטנת הבורות שלי והגדלת ההבנה הפילוסופית שלי ביחס לפילוסופים שונים שאיני מכיר כיאות. אני קורא את "אמיל או על החינוך" של ז'אן זק רוסו (הוצאת מאגנס). מה שמסקרן אותי ביחס לספר הזה הוא תפיסתו החינוכית של רוסו ותפיסת הטבע שלו. כשאסיים את הפרויקט הזה (808 עמודים) אדווח על כך. אני מאמין שיהיו גם דיווחי ביניים.

ולסיום, המלצה. תקראו, תקראו ותקראו. זה מרחיב את הנפש והדעה ומסייע להבין את העולם בו אנו חיים מעט יותר טוב.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

מוסף "שבת" - לתורה, הגות ספרות ואמנות

המוסף לספרות של 'מקור ראשון'

דינה אברמסון

טורים אישיים

רשימות, עדכונים והודעות

בלוג עבור משתתפי פרויקט רשימות וסקרנים

הבונים הירוקים

ייעוץ, ולווי פרויקטים פרטיים של בניה ירוקה

